SKLEP SCANDICONCEPT

sobota, 19 stycznia 2013

Wczoraj plebania dziś Dom w Szwecji



  Mam weekendowy areszt domowy z powodu kataru wiec z przyjemnością zaczęłam szukać w sieci ciekawego domu jaki kiedyś nim nie był. Ponieważ szukanie czasem zajmuje mi całkiem pokaźny pakiet minutowy, wiec głęboko przekonana, mam do południa zagwarantowane zajęcie, zabrałam się do serfowania... I masz! Bingo! Jest! Dom w wyremontowanej starej plebanii z początku ubiegłego stulecia? Ależ tak i to na całkiem pokaźnej powierzchni 470 m kwartowych:) Pisałyśmy o chacie rybackiej w jakiej obecnie jest piękny dom, o dworcu kolejowym w jakim obecnie mieści się jeden z ładniejszych duńskich locum. Dziś chcemy Wam pokazać inny w nietypowym dla siebie miejscu z punktu patrzenia w przeszłość. Przed ponad stu laty ten sam budynek pełnił zupełnie inną rolę. Mianowicie była to .... plebania wybudowana ok. 1900 roku. Jak dla mnie, zjawiskowe miejsce jakie wymagało solidnej pracy. Piękne drewniane podłogi. Szwedzkie drewno nie ma sobie równych, prawda?  Odnowione stare przestrzenie teraz tworzą surową, minimalistyczną i bardzo solidną jakość. Na plan pierwszy wysuwa się pokój dzienny albo raczej pokój rodzinny. Jego wysokość do sufitu, to bagatelka siedem metrów. Sufit stanowi otwartą przestrzeń  aż do kalenicy. Okna skierowane zarówno dziedziniec i teren po za zabudowaniami oraz w przestrzeni pod dachem, dają fantastyczne światło. Więcej światła zapewniają liczne lampy (jak ja je uwielbiam). Zresztą sa zawieszone  zgodnie z potrzebami Gospodarzy. A kim on będą? Nie wiem. Dom jest na sprzedaż więc może znajdzie się ktoś chętny ?













 


                                                            zdjęcia : Bostad

3 komentarze:

O NAS

Moje zdjęcie
Jesteśmy Matką i Córką. Łączy Nas pasja - życie w zgodzie z naturą, prostotą i estetyką. Jesteśmy miłośniczkami niekonwencjonalnych pomysłów i kreatorkami przestrzeni swojego życia. Orędowniczkami spokoju i symbiozy w nieznośnej czasem "lekkości" bytu. Dziękujemy za odwiedziny i dziękujemy również wszystkim za Wasze piękne komentarze; doceniamy każdy z nich.

Przetrzeń spokoju

To piękne XIX-wieczne mieszkanie w Sturegatan w Sztokholmie. Dom należał do Mattiasa i Carolina Storm. Od tego czasu para się przeprowadz...

Etykiety